Каталог рефератов

Главная » Файлы » Державне регулювання

Предмет та методологія теорії держави і права
22.10.2010, 13:15

План

 

             Вступ

1. Теорія держави і права в системі суспільних та юридичних наук:

а) Поняття теорії держави і права;

б) Функції теорії держави і права;

в) Місце теорії держави і права в системі суспільних наук;

г) Теорія держави і права в системі юридичних наук

2. Предмет теорії держави і права

3. Поняття та склад методології юридичної науки:

а) Поняття методології та її складові;

б) Метод – основна категорія методології;

в) Характеристика основних методів.

Висновки

Список використаної літератури


Вступ

 

Проблеми виникнення, природи, сутності держави і права, їх функціонування ролі і значення в житті суспільства, державно-правової дійсності й тенденцій її розвитку, політико-правових процесів і їх відображення у свідомості людей відносяться до числа найскладніших і ключових. Теоретичне осмислення й усвідомлення цих проблем – необхідна умова наукового управління суспільними процесами. Саме життя висунуло теорію держави і права до числа фундаментальних наук.

Право, яке знаходиться в процесі творення в Україні є засобом утвердження Української держави, способом укріплення права українського народу на сучасну державу, інструментом регулювання відносин між людьми, громадянами, особою, державою, України, як держави з іншими державами. Тому сьогодні на перший план вийшла гуманістична й і культурно-творча місія, яка найбільше проявляється в задоволенні духовних потреб людей, в забезпеченні прав і свобод людини й громадянина.

Базовою основою державно-правового будівництва в Україні є українська політико-правова доктрина, яка базується на гарантії прав людини й нації.

На межі двох тисячоліть у світі проходять складні, заперечливі й глибокі зміни й перетворення. Сказане відноситься перш за все до України, яка лише десятиліття тому вирвалась з радянської імперії, відказавшись від політики соціалістичної країни. Адже саме в нашій країні триває перехід від командно-адміністративної до ринкової економіки, саме тут поступово формується громадянське суспільство і правова держава. Подібні перетворення потребують адекватних змін у державному управлінні і правовому регулюванні. В перехідний період порівняно швидко змінюються суспільні відносини, державні органи і діюче законодавство. Усе це ставить перед теорією держави і права непрості проблеми. Вона сама мусить постійно розвиватися, вбирати в себе найновіші світові наукові досягнення про державу й право, виробляти адекватні до реального життя висновки й рекомендації.

Будь-яка теорія, тобто система ідей, понять суджень, набирає статус науки, коли піднімається до вироблення узагальнених і достовірних об’єктивних знань про визначені процеси і явища дійсності, пропонує систему способів прийомів (механізм) використання цих знань у суспільній практиці. Наука включає в себе творчу діяльність вчених для одержання істинних знань, а також усю суму наявних знань як результат наукового виробництва. На відміну від інших видів діяльності наука забезпечує приріст знань, відкриває нові горизонти у відповідні сфери і тим самим стимулює будь-яку іншу діяльність.

Таким чином, заглиблюючись у теорію держави і права, маємо чудову нагоду здобути нові теоретичні знання і практичні навики юридичної науки, тим самим збагатити свій світогляд майбутнього правника, підняти ще на одну відмітку правосвідомість, збагатити правову культуру.


1. Теорія держави і права в системі суспільних та юридичних наук

 

а) Поняття теорії держави і права

Для початку, щоб дати визначення поняттю теорії держави і права, згадаємо, що таке сама держава, її поняття, що таке право, їх взаємне поєднання.

Так, для держави характерні єдина всеохоплююча політико-територіальна організація політичної влади у масштабі всієї країни, зовнішній та внутрішній суверенітет, наявність системи права, публічної влади, податкової системи, поділ людей за територіальною приналежністю (підданство, громадянство), наявність власної символіки та атрибутів. Держава, – за словами О.Р.Михайленка, - це "специфічна політико-територіальна організація, основний засіб політичної влади народу, воля якої є обов’язковою до всього населення країни”; організація політичної влади домінуючої частини населення у соціально неоднорідному суспільстві, яка забезпечуючи цілісність і безпеку суспільства, здійснює керівництво ним насамперед в інтересах цієї частини, а також управління загальносуспільними справами. [9, 27c.]

Право ж визначимо як основний регулятор суспільних відносин у державі, спосіб надання державній волі обовязкового характеру.

Категория: Державне регулювання | Добавил: riss | Теги: реферат Предмет та методологія теор
Просмотров: 896 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Категории раздела
Державне регулювання [15]
Єконмічна теорія [2]
Єкономіка підприемства [3]
Філософія [3]
Фізика [2]
Єкономічна географія [2]
Хімія [4]
Іноземна мова [2]
Історія єкономічних вчень [2]
Історія України [3]
Всесвітня історія [3]
Комп'ютерні науки [3]
Українська література [3]
Макроєкономіка [3]
Маркетинг [3]
Матиматика [1]
Медицина [3]
Менеджемнт [3]
Мовознавство [2]
Педагогіка [3]
Політологія [0]
Правознавство [0]
Психологія [0]
Твори [0]
Українознавство [0]
Архітектура [0]
Астрономія [0]
Банківська справа [0]
Біологія [0]
Цінні папери [0]
Діловодство [0]
Мікроекономіка [0]
Народні промисли [0]
Народознавство [0]
Наукознавство [0]
Організація виробницива [0]
Реклама [0]
Риторика [0]
Світовий ринок [0]
Світовий ринок України [0]
БЖД [0]
Географія фізична [0]
Гроші та кредит [0]
Краезнавство [0]
Логіка [0]
Музика [0]
Образотворче мистецтво [0]
Підприемництво [0]
Журналістика [0]
Військва справа [0]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Рекамендуем
  • Как заработать
  • Все для веб-мастера
  • Видео уроки для Photoshop
  • Видео уроки для Ucoz
  • Шаблоны для Ucoz
  • Как бросить курить