Підсистема
обслуговування споживачів займає особливе місце у логістичній системі. Перша
особливість цієї підсистеми полягає в тому, що споживач, на якого спрямовано
логістичний сервіс, є частиною системи, а не тільки її метою. Тому під час
формування підсистеми логістичного сервісу споживачів необхідно розглядати як
специфічний структурний елемент, інтегрований зовнішнім середовищем у
логістичну систему.
Інша особливість підсистеми обслуговування полягає в тому, що саме вона є базою
у забезпеченні зворотних зв’язків між споживачами і продуцентами логістичних
послуг.
Широка номенклатура логістичних послуг і значний діапазон, у якому може
змінюватися їх якість, вплив послуг на конкурентоспроможність фірми і величину
витрат, а також деякі інші фактори підкреслюють необхідність для фірми мати
точно визначену стратегію в сфері логістичного обслуговування споживачів.
Лоігстичний сервіс повинен ґрунтуватися на шести основних принципах:
обов’язковість пропозиції. Підприємство, яке реалізує вироби, які потребують
обслуговування, але не пропонує споживачу жодних видів сервісу, приречене на
поразку в конкурентній боротьбі;
необов’язковість використання. Підприємство зобов’язане пропонувати, але не
може нав’язувати клієнтам сервіс, оскільки вибір покупця повинен бути абсолютно
вільним;
еластичність. Пакет наданих послуг повинен бути досить широким – від мінімально
необхідних до максимально доцільних;
зручність. Сервіс повинен надаватися в тому місці і в такій формі, що
влаштовували б покупця;
раціональна цінова політика. Сервіс повинен бути не стільки джерелом
додаткового прибутку, скільки стимулом для придбання товарів і засобом
зміцнення довіри покупців до підприємства;