Важливим
критерієм, який дозволяє оцінити систему сервісу, як з позиції постачальника,
так і з позиції одержувача послуг, є рівень логістичного обслуговування.
Розрахунок даного показника виконують за такою формулою:
? = m / М х 100,
де ? – рівень логістичного обслуговування;
М – кількісна оцінка теоретично можливого обсягу логістичного сервісу;
m – кількісна оцінка фактично наданого обсягу логістичного сервісу.
Приклад
Підприємство роздрібної торгівлі реалізує комплектуючі до комп’ютерів. Загальна
номенклатура комплектуючих для комп’ютерів даної марки нараховує 20 видів, з
яких на підприємстві постійно наявні 10 видів. Рівень сервісу підприємства
складає: ? = 10 / 20 х 100 = 56%.
Для оцінки рівня логістичного обслуговування обираються найбільш значимі види
послуг, тобто послуги, надання яких поєднується із значними витратами, а
ненадання – з істотними втратами на ринку.
Рівень обслуговування можна оцінювати також спів вставляючи час на виконання
логістичних послуг, які надаються фактично в процесі постачання, з часом, який
необхідно було б затратити для надання всього комплексу можливих послуг у
процесі того ж постачання.
Розрахунок виконують за такою формулою: ? = • 100,
де N – кількість послуг, які теоретично можна надати;
n – фактична кількість наданих послуг;
tі – час на виконання і-тої послуги.
Приклад
У таблиці 11.1 наведено загальний список послуг, які фірма може надати в
процесі реалізації своєї продукції, а також час, необхідний для надання кожної
окремої послуги. Однак фактично фірма надає тільки послуги №№ 1, 3, 7, 8, 10.
Таблиця 11.1
Перелік послуг, які фірма може потенційно надати
|